Apie mane Pokalbis Naujienos Kontaktai
Pradžia Apie mane Pokalbis Naujienos Kontaktai

Apie mane

Kas aš? Per gyvenimą patyriau ne vieną sukrečiantį įvykį ir ieškojau jų sprendimo, orientuodamasi į jausmų pažinimą. Nuolat savęs klausiu, ką jaučiu ir kodėl, o tai padeda man suprasti save ir atitinkamai suvokti, kaip turiu elgtis atitinkamoje situacijoje.

Kiek save prisimenu, visada norėjau gyventi taip, kad jausčiausi laiminga. Tai yra pasiekiama tada, kai elgiuosi taip, kaip aš to noriu, o ne taip, kaip aplinka tikisi iš manęs. Išlikdama visuomenės dalimi, išmokau būti savimi. Kiekvieną dieną mokausi valdyti naujas situacijas ir jų keliamus jausmus. Ar darau klaidas? Žinoma! Tačiau net ir jų darymas yra sąmoningas, nes įvertinu rizikas, ko galiu laukti iš vieno ar kito savo veiksmo. Kiekvienas veiksmas turi savo atoveiksmį, todėl reikia tik numatyti ir įgarsinti kuo daug aplinkybių, kurios gali atsirasti mums pasielgus vienaip ar kitaip.

Psichologijos mokslų pažinimas padėjo atrasti man priimtiną kryptį – kognityvinę elgesio terapiją. Kūno kalba atskleidė galimybę pažinti, ką iš tikrųjų žmogus nori pasakyti ir ką jaučia.

Sujungiau į visumą kognityvinės elgesio terapijos žinias, kūno kalbos žinias, empatiją ir savo gyvenimo patirtį. Todėl galiu suprasti žmones ir juos girdėti.

Daugiau apie mane (straipsnis ,,Išdrįsk pradėti“ puslapyje https://isdriskpradeti.lt/isdrisau-pradeti/bozena-sviksciute-gyvenimo-isbandymai-padejo-atrasti-pasaukima ).

Kuo tikiu? Aš tikiu, kad tik kalbėdamas žmogus gali padėti sau. Ir pats tinkamiausias laikas pradėti – dabar. Mūsų galvose sukasi tiek daug minčių apie kasdienius rūpesčius, planus, kitų žmonių elgesį – spėliojame, kodėl vienas ar kitas elgiasi taip ir ne kitaip, svarstome, kodėl kiti reaguoja į mus ne taip, kaip mes to tikimės. Visos mintys sukuria jausmų ir emocijų verpetą, kuris gali mus įtraukti į situacijas, kai norime pasislėpti nuo mus supančio pasaulio arba, atvirkščiai, pradedame maištauti.

Jeigu tik žmogus papasakotų kitam apie savo tikruosius jausmus, nebijodamas būti nesuprastas ar teisiamas, jis galėtų išvengti klaidingų veiksmų ar netinkamai priimtų sprendimų. Pokalbis –nesudėtingas įrankis, kuris padeda užtikrinti kiekvieno iš mūsų vidinę pusiausvyrą.

Ką vertinu? Mūsų bendravimo pagrindas – atvirumas, noras girdėti save ir imtis veiksmų.

Už ką vertina mane? Dažnai girdimas paaiškinimas – pozityvumas. Save laikau pozityvia realiste. Gyvenimas siuntė ir siunčia daug įvairių situacijų, į kurių sprendimą žiūriu per realių veiksmų ir emocijų valdymo prizmę. Todėl situacijų valdymas be didelio streso sukuria iliuziją, kad esu nepataisoma optimistė.

Kokią turiu patirtį? Dešimties metų patirtis analizuojant kognityvinės elgesio terapijos* metodus kursuose, seminaruose ir paskaitose, bei terapijos metodus taikant asmeniniame gyvenime. Penkeri metai konsultavimo asmenų, kuriems buvo reikalingas pokalbis.

* Kognityvinė elgesio terapija, KET – viena iš psichoterapijos rūšių, aiškinanti, kaip yra susiję žmogaus mintys, emocijos ir elgesys, kokią įtaką žmogaus sprendimams daro jo kertiniai įsitikinimai ir patirtis juos realizuojant. Ši terapija sparčiai populiarėja, nes greitas gyvenimo tempas ir augantys poreikiai skatina žmones ieškoti greito ir į tikslą orientuoto problemų sprendimo būdo.